Lokalisatietest

Spelling, grammatica, uitdrukkingen, opmaak of speciale tekens – als softwareproducten internationaal worden uitgerold zijn er veel implicaties. Test je applicatie direct in je doelmarkt met behulp van echte testers en echte devices. Een lokalisatietest is de sleutel tot internationaal succes voor jouw apps en websites.

De uitdaging: Digitale producten geschikt maken voor andere landen, talen en culturen

Duitsland, Frankrijk, de VS, Thailand of Brazilië, de landen in de wereld groeien dichter naar elkaar toe en de meeste bedrijven distribueren hun producten niet meer enkel naar één land. Door deze internationalisering moet de inhoud van apps, websites en dergelijke vertaald worden. Tijdens dit proces worden er vaak fouten gemaakt in de vertaling en uitdrukkingen, en verkeerde grafische representaties door verschillende woordlengtes komen ook vaak voor. Daarnaast zullen aspecten zoals datumformaat, afmetingen of temperatuuraanduidingen ook moeten worden aangepast op de lokale standaarden. Maar welke testafdeling heeft een team dat allerlei verschillende talen op het niveau van een native speaker spreekt? En is het daarnaast mogelijk om na te gaan of de applicaties snel genoeg laden met de netwerken in de specifieke landen?

De oplossing: Crowdtesten in de doelmarkt met native speakers

Met dank aan onze wereldwijde community van meer dan 200 000 testers zijn we in staat om de lokalisatie van jouw website, online shop, of apps over de hele wereld te testen. Van New York tot Tokyo, jouw applicatie wordt onder real-life omstandigheden getest door de lokale doelgroep die jij nodig hebt. Zo verzeker je dat de vertalingen niet alleen formeel kloppen, maar ook te begrijpen zijn voor de eindgebruikers. De testgroep kan gekozen worden op basis van verschillende demografische criteria die bij je doelgroep passen. Anders dan native speakers die in QA werken en zich in Nederland bevinden, kunnen onze testers in de crowd ook lokaal- of regionaalspecifieke kenmerken, zoals wifi-bereik of transmissiesnelheid meenemen bij de test.

De voordelen van een lokalisatietest

  • Meer dan 200 000 testers wereldwijd die samen over meer dan 450 000 devices beschikken
  • Native speakers uit 166 landen
  • Doelgroepspecifieke selectie van testers
  • Beschikbaarheid van alle type devices en besturingssystemen
  • Test onder real-life omstandigheden, geen kunstmatige labsetting
  • De crowd is ad-hoc en flexibel beschikbaar
  • Ondersteuning met het testontwerp, kwaliteitscontrole van de gerapporteerde fouten en evaluatie van de testresultaten door ervaren projectmanagers

Breng de kwaliteit van je software naar het hoogste niveau.

En zo gaat het in de praktijk

60 testers in 19 landen: Testbirds heeft een lokalisatietest gedaan van de service portal van een internationaal opererende autofabrikant. De uitdaging zat hier in de testers die een auto van dit specifieke merk moesten hebben, of het als een bedrijfsauto gebruikten op reguliere basis. De native speakers zochten naar functionele fouten met behulp van verschillende types pc’s, tablets en smartphones. Ondanks dat de service portal al de interne kwaliteitsinspectie doorstaan had, vonden de crowdtesters toch nog 110 bugs en fouten.

The Nest

Test websites, apps, of Internet of Things-toepassingen met behulp van innovatieve technologieën.

Aanmelden

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester