Bring-Your-Own-Crowd™

Of het nu gaat om een app voor intranet, de enterprise of consumenten, of om een specifiek portaal voor klanten of medewerkers: het biedt veel meerwaarde om juist hen in het testproces te betrekken. Bring-Your-Own-Crowd™ is onze speciale service voor bedrijven en organisaties die hun eigen specifieke eindgebruikers willen toevoegen aan het testproces, bijvoorbeeld omdat de software bepaalde interne kennis vereist of bedrijfsgevoelige informatie bevat.

De uitdaging: Het efficiënt testen van bedrijfsapplicaties en betrekken van bestaande klanten

Veel zakelijke processen vinden tegenwoordig digital plaats of zijn in het proces om deze nieuwe technologieën te implementeren – van digitaal verlof aanvragen tot complexe order processen. De eisen van de gebruikers van B2B software zijn even hoog als de gebruikers van consumenten software. Daarom moeten bedrijven ervoor zorgen dan hun software applicaties foutloos en gebruikersvriendelijk zijn. Anders is het risico dat de apps niet worden geaccepteerd door de werknemers of klanten of alleen sporadisch worden gebruikt. Als het gaat om consumenten applicaties, willen bedrijven vaak de mening van hun klanten horen om er zeker van te zijn dat ze kunnen voldoen aan de verwachtingen van degenen die al bekend zijn met andere producten.

De oplossing: Maak van jouw werknemers en klanten testers

Met het betrekken van jouw klanten en werknemer door gebruik te maken van onze oplossing Bring-Your-Own-Crowd™. Daarmee kun je precies die mensen bij de test betrekken die bekend zijn met jouw bedrijf of producten. Als het gaat om B2B applicaties is het een groot voordeel om eigen werknemers hierbij te betrekken, zij zijn immers degenen die precies weten welke tools waarde toevoegen tijdens het werk en wat al waardevol gebleken is. Daarnaast hebben zij de nodige kennis om de volledige functionaliteit te testen. Dankzij de integratie van werknemers en klanten in het test proces kun je ook afkeer van vernieuwing voorkomen zowel als problemen met change mangement. Op deze manier helpt Bring-Your-Own-Crowd™ niet alleen om de kwaliteit van de software te verbeteren, maar ook de acceptatie van B2B-applicaties kan hierdoor worden verbeterd. Met B2C-apps daarentegen ontvang je directe objectieve feedback van jouw bestaande klanten dankzij ons neutrale platform. De Lead User of de ervaren klanten helpen jouw in de ontwikkeling en marketing om direct de doelgroep te behagen. Een onpartijdig oordeel van buitenaf brengt een enorm voordeel voor zowel B2B- als B2C-toepassingen. Zo kun je jouw eigen testergroep via Bring-Your-Own-Crowd™ aanvullen met testers van onze crowd. Want, zoals vaak het geval is, is een mix van testmethoden wat het beste werkt.

Exclusieve Bring-Your-Own-CrowdTM  met Testbirds

  • Onze exclusieve service: BYOC is alleen bij Testbirds verkrijgbaar
  • Te combineren met bijna iedere testmethode uit ons serviceportfolio
  • Op vele verschillende soorten testobjecten van toepassing
  • Flexibele testergroepen – BYOC uitbreidbaar met testers uit onze crowd
  • Ervaren project managers ondersteuenen jou en trainen jouw testers om met ons platform te werken
  • Individuele testopzet in lijn met de testbehoefte en aanbevelingen voor vervolgstappen
  • Efficiënte en snelle uitvoering

Breng de kwaliteit van je software naar het hoogste niveau.

En zo gaat het in de praktijk

Een online platform met een mobiele app, meer dan 3000 retailers wereldwijd en 15 verschillende talen – een van onze klanten in de auto industrie wilde hun management en connectiviteit van internationale sales verbeteren door een nieuw web portal te gebruiken.Naast een uitgebreide dowload sctie van het platform moet er ook toegang zijn tot online trainingen en een forum voor het uitwisselen van informatie voor de dealers. Om de functionaliteit en de gebruikersvriendelijkheid van zowel het portaal als van de app voor iOS en Android te testen zijn dealers vanuit alle landen uitgenodigd om deel te nemen aan de test. De test nam plaats in twee cycli. Eerst lag de focus op de gebruikersvriendelijkheid doormiddel van een usability test. Daarbij konden de dealers hun mening wat betreft de extra functies geven. Nadat die feedback was geëvalueerd en in het platform werd verwerkt begonnen de dealers aan hun zoektocht naar functionele fouten door typische use cases uit te voeren. Bij de lancering werd het platform goed ontvangen en werd intern beoordeeld met een 9,3 van de 10 punten.

The Nest

Test websites, apps, of Internet of Things-applicaties met behulp van innovatieve technologieën.

Aanmelden

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester