Selecteer een pagina

Chatbot & virtual assistant testen

Onze allesomvattende conversatietesten voor je chatbot of spraakgestuurde assistent. Maak gebruik van onze crowd om de mogelijkheden van je toepassing onder echte omstandigheden te testen en te verbeteren.

DE VOORDELEN VAN CHATBOT- EN VIRTUAL ASSISTANT-TESTEN

P

Onze crowd van meer dan 300.000 testers in 193 landen biedt een taalkundige variatie die niet door developers of in-house testing gewaarborgd kan worden

P

Testen op taalvaardigheden en taalgebruik is mogelijk in zowel alle gangbare talen als in lokale, regionale dialecten

P

Doelgroepspecifieke selectie van testers (zoals leeftijd, beroep, opleiding etc.) en mogelijkheid tot individuele testontwerpen

P

Iedere test geeft leerzame data over taalgebruik: verbeterpunten worden ontdekt en met de resultaten wordt de app direct geoptimaliseerd

P

Toepasbaar in alle stadia van appontwikkeling en zorgt voor een juiste behandeling van language skills

P

Voorkom organisatorische tunnelvisie en verscherp de doelgroeprelevantie van je bots met deze kostenbesparende testoplossing

Breng de kwaliteit van je software naar het hoogste niveau.

De uitdaging: Menselijke interactie is divers

Bedrijven moeten ervoor zorgen dat hun bots en assistants de juiste informatie snel bezorgen, terwijl ze zo natuurlijk mogelijk overkomen. Door de syntactische diversiteit van natuurlijke taalprocessen zijn er grote uitdagingen. Niet alleen moet de taaltraining goed verlopen, ook de taalvaardigheden moeten geverifieerd worden in het gebruik. En daarnaast moet de informatie die geleverd wordt uiteraard ook correct zijn. Voor spraakgestuurde assistants zijn andere factoren, zoals de directe omgevingsgeluiden, taaldialecten of bijvoorbeeld meerdere bedienende personen in de ruimte van grote invloed op de gebruikerservaring.

De oplossing: Vind de taalkundige diversiteit in onze crowd

Met behulp van onze crowd (300.000+ testers in 193 landen) ben je in staat om de taalvaardigheden van je applicatie onder echte, alledaagse omstandigheden te testen met de juiste doelgroep. Vrijwel alle talen en dialecten zijn in onze crowd terug te vinden. De test legt niet alleen de zwakke punten van het taalgebruik en de informatieverwerking bloot, maar kan ook leerzame datasets leveren voor trainingsdoeleinden van de toepassing in kwestie.

En zo gaat het in de praktijk

In klantenservice en dienstverlening worden chatbots al veel toegepast. Zo geeft de chatbot van een luchtvaartmaatschappij de reiziger informatie over vluchttijden, bestemmingen en regelgeving met betrekking tot handbagage en dergelijke.

Om hun klanten van de best mogelijke resultaten te voorzien moet het communicatiegebruik van de chatbot afgestemd zijn op die van de reiziger. Verschillende taalpatronen, vraagstellingen, taal en grammatica vormen de grootste uitdagingen. Zo zijn er in veel talen allerlei manieren om “baggage” aan te duiden en zijn er verschillende wijzen om dat in een hulpvraag te gebruiken.

Om deze grote variatie aan te kunnen, is het van belang goed te testen of de conversatiemogelijkheden van je bot afgestemd zijn op de wensen van je doelgroep. Onafhankelijke testers, die geselecteerd kunnen worden in specifieke doelgroepen, helpen om de taaltraining van je toepassing te versnellen en de resultaten te verbeteren. Geheel in lijn met de meeste developmentmethoden kan dit ook in een iteratieve set-up plaatsvinden. Zo wordt de bot met iedere release weer een beetje slimmer.

Onze testspecialisten helpen je graag

Heb jij een vraag over Chatbot & Virtual Assistant testen? Wil je meer informatie over hoe we je helpen je chatbots nog beter te maken? Stuur ons een berichtje en een van onze testconsultants helpt je graag verder.

Start nu je eerste test

Test en verbeter je website, app of Internet of Things-toepassing met behulp van onze unieke services.

Start nu je eerste test

Test en verbeter je website, app of Internet of Things-toepassing met behulp van onze unieke services.

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester