Selecteer een pagina

Quantitative Usability Study

Kwantificeer en benchmark de UX van je digitaal product met onze crowd. En krijg een betere indruk van waar problemen zich voordoen op use case- en productniveau.

DE VOORDELEN VAN QUANTITATIVE USABILITY STUDY

P

Resultaten worden sneller geleverd dan bij een kwalitatieve usability-onderzoek omdat de data eenvoudig te verwerken is

P

Valideer concepten met een groot aantal testers

P

Uitkomsten zijn eenvoudig te vergelijken met die van andere bedrijven/sectoren

P

Flexibiliteit in vraagstellingen, met zowel maatwerk, standaardvragen, of een combinatie van beide

P

Resultaten zijn te vergelijken met eerdere onderzoeken van hetzelfde product

P

Flexibele prijzen per issue, toe te passen op iedere behoefte en budget

Breng de kwaliteit van je software naar het hoogste niveau.

De uitdaging: Hoe krijg je usabilityfeedback van je doelgroep?

Usability wordt gedefinieerd door het effectieve, efficiënte en voldoenende behalen van specifieke user goals. Een gebrek aan testers belemmert bedrijven om snel goede testen uit te voeren die eenvoudig te interpreteren zijn en specifieke usabilityproblemen kunnen aankaarten. Dit is vooral belangrijk wanneer testen moeten voldoen aan gestandaardiseerde vragenlijsten, of wanneer er een benchmark moet plaatsvinden van de prestatie van iedere release ten opzichte van voorgaande releases.

De oplossing: Kwantitatieve data voor betere vergelijkingen

Met onze Quantitative Usability Study verkrijg je inzichten die de usability van je product al dan niet valideren, op basis van kwantitatieve data van je doelgroep. Testers, bestaande uit jouw eindgebruikers, wordt gevraagd kernfunctionaliteiten van je product te gebruiken en deel te nemen aan een kwantitatieve survey. Het gebruiken van kwantitatieve methoden zorgt voor snelle en frequente feedback over je digitaal product.

Wetenschappelijk gevalideerde benchmarks die we aanbieden

Type benchmark Content
   NPS (Net Promoter Score) Populair op managementniveau om de aanbevelingsgraad van een product te meten
   SEQ (Single Ease Question) Simpel, maar effectieve vraag om feedback te krijgen over de moeilijkheidsgraad op use case-niveau
   UEQ (User Experience Questionnaire) Semantisch differentiaal dat zes dimensies van gebruikerservaring meet (26 vragen) - beschikbaar in 22 talen; verkorte versie met tien vragen ook beschikbaar (UEQ-S)
   AttrakDiff Semantisch differentiaal dat vier dimensies van gebruikerservaring meet (28 vragen); verkorte versie met acht vragen ook beschikbaar (AttrakDiff mini)
   SUS (System Usability Scale) De bekenste en meestgebruikte usability-vragenlijst
   SUPR-Q (Standardised User Experience
      Percentile Rank Questionnaire)
Vragenlijst die de gebruikerservaring meet aan de hand van vier dimensies en negen vragen (momenteel allen in Engels beschikbaar)

Bovendien kunnen veelvoorkomende waarden gemeten worden, zoals effectiviteit (percentage van gebruikers die succesvol een use case kunnen afronden) en efficiëntie (de tijd die nodig is voor een gebruiker om een use case succesvol af te ronden).

Op zoek naar andere benchmarks? Of wil je met interne testers testen? Neem gerust contact met ons op.

En zo gaat het in de praktijk

Vijftig testers uit jouw doelgroep voeren vijf kerntaken uit op je website. Nadat ze klaar zijn, beoordelen ze de waarschijnlijkheid waarmee ze je website/app/product/dienst aanraden met een Net Promoter Score (NPS) – “Hoe waarschijnlijk is het dat je deze website/app/product zou aanbevelen aan een vriend of collega?” Op een schaal van 0 (helemaal niet waarschijnlijk) tot 10 (zeer waarschijnlijk). Alle testers die deze vraag beantwoorden met een 9 of 10 zijn zogenoemde “promoters”. Testers die antwoorden met een 7 of 8 zijn “passives”, en testers die antwoorden tussen de 0 en de 6 zijn “detractors”.

Om de NPS te berekenen, trek je het percentage van detractors af van het percentage van promoters, wat resulteert in een score van -100 tot 100. Er zijn benchmarks beschikbaar, bijvoorbeeld voor consumenten- (B2C) en business-software om je resultaten mee te vergelijken. Als je consumentenproduct een NPS van 5 heeft, kan je dit getal in een betekenisvolle context plaatsen ten opzichte van de gemiddelde NPS voor consumentenproducten van 23. Deze data geeft aan dat je product beneden de gemiddelde ratio valt van de waarschijnlijkheid tot aanbeveling. Het is vervolgens de vraag hoe je je product kan verbeteren om concurrerend te zijn en/of te blijven op de markt.

Start nu je eerste test

Test en verbeter je website, app of Internet of Things-toepassing met behulp van onze unieke services.

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester