Vergelijkingstest

Ontwerp, navigatie, kleuren of tekstlengte – er zijn veel varianten over de manier waarop content op websites, apps etc. wordt gemaakt en weergegeven. Ontdek wat voor jouw klanten het beste werkt en waarom dat zo is.

De uitdaging: Versie A of versie B, welke heeft de voorkeur?

Terwijl de oude adage, ‘het is wat er aan de binnenkant is dat telt’ van toepassing is op software testen, de buitenkant, is bijna even belangrijk. Het is niet ongebruikelijk voor ontwerpers en de mensen die verantwoordelijk zijn voor een project om hun eigen voorkeuren te hebben over hoe een website of app eruit zou moeten lijken of hoe de inhoud het best wordt weergegeven. Dankzij de subjectieve aard van deze zaken komen deze voorkeuren echter niet altijd overeen met die van echte gebruikers. Moet u kiezen voor ronde knoppen of vierkante dozen? Gestempelde of heldere kleuren? Teksten met twee of drie kolommen? Met al deze opties is het makkelijk om de verlangens van uw gebruiker te verliezen.

De oplossing: Laat jouw doelgroep spreken

Op ons platform zijn er meer dan 250 000 testers geregistreerd met de meest uiteenlopende demografische kenmerken. Met behulp van meer dan 60 gegevens kunnen we precies die testers kiezen die met jouw doelgroep overeenkomen. De crowd helpt je bij het kiezen van optie A of B en laat je weten waarom de ene optie beter is dan de andere. Vanaf de eerste wireframes via click dummies tot afgeronde websites – vergelijkingstests kunnen in alle verschillende ontwikkelings stadia toegepast worden. Wij creëren een testontwerp dat past bij jouw wensen met aanvullende vragen waarop jij het antwoord zou willen weten. Laat de testers kiezen tussen verschillende kleuren, verschillende tekst lay-outs en lengtes of navigatie alternatieven. Het is ook mogelijk om twee tester groepen te kiezen en elke groep slechts één van de alternatieven te tonen, waarmee je aparte feedback over elke versie ontvangt. Bij een vergelijkingstest kun je waardevolle inzichten verkrijgen over de eisen van jouw doelgroep die de resultaten van een A/B-test overtreffen.

Unieke vergelijkingstests met Testbirds

  • Meer dan 250.000 testers wereldwijd die samen over meer dan 450.000 devices beschikken
  • Doelgroepspecifieke selectie van testers aan de hand van 60 demografische en persoonlijke criteria
  • Test onder echte omstandigheden, geen kunstmatige labsetting
  • Individuele testopzet in lijn met de testbehoefte
  • Toepasbaar in ieder stadium van de productontwikkeling
  • Ervaren projectmanagers ondersteunen de test en geven aanbevelingen voor verdere acties

Breng de kwaliteit van je software naar het hoogste niveau.

En zo gaat het in de praktijk

Groen of rood? Een van onze klanten uit de sport-industrie kon niet beslissen over de belangrijkste kleur voor hun logo en de nieuwe digitale product tijdens de ontwerpfase. 50 crowd testers die overeenkomen met de doelgroep van de klant (mannelijke sportliefhebbers tussen de 20 en 45 jaar oud met een jaarlijks inkomen van meer dan €50.000) zijn gevraagd om te helpen. De testers werden willekeurig in twee groepen verdeeld waabij de ene groep het groene ontwerp te zien kreeg en de andere groep het rode ontwerp. Daarna moesten de testers vijf kwalitatieven en vijf kwantitatieve vragen beantwoorden. Een aantal kernpunten die het merk over moet brengen op de klanten zijn van tevoren voorbereid. De testers moesten vervolgens een cijfer van 1 tot 10 geven over in hoeverre het getoonde ontwerp overeenkwam met deze kernpunten. Na het evalueren van de vragenlijst was het resultaat vrij duidelijk: het groene ontwerp werd niet alleen geprefereerd door de testers vanwege de visuele verschijning, maar het werd ook hoger gewaardeerd om deze kernboodschappen over te brengen.

The Nest

Test websites, apps, of Internet of Things-toepassingen met behulp van innovatieve technologieën.

Aanmelden

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester