Selecteer een pagina

Case studies

We hebben talloze bedrijven en organisaties ondersteund met het verbeteren van hun digitale producten. Ontdek in onze case studies hoe wij onze klanten verder hebben geholpen en hoe zij de samenwerking hebben ervaren.

OS: Windows
Software: Celonis Process Mining

Aantal: 20
Leeftijd: 18-43 jaar
Geslacht: 70% ♂ / 30% ♀
Nationaliteit: DUI, VS, FR, NL
Overige: Finance, Controlling, IT

Swarm Intelligence for Development: Crowdtesting at Celonis

BugAbility™

Bedrijfsprocessen analyseren en optimaliseren, dat is wat de process mining software van Celonis doet. De verdere ontwikkeling van het softwareplatform richt zich op hoge kwaliteit en het ervoor zorgen dat het foutloos functioneert en gebruiksvriendelijk werkt. Dit motiveerde Celonis om een crowdtest met Testbirds te doen, waar voorheen het bedrijf enkel intern met de eigen medewerkers testte.

Download Celonis case study

Devices: Desktops, tablets & smartphones
Software: webshop

Aantal: 21 per test, 148 in totaal
Leeftijd: 30-50 jaar
Geslacht: 60% ♂ / 40% ♀
Nationaliteit: NL

How Landal GreenParks uses testing to optimise the guest experience

Load- en performancetest

Exploratory bugtest

Usability- en UX-onderzoek

De resultaten van de test hebben Landal geholpen fouten te voorkomen in hun e-commerceplatform. Daarnaast heeft het ertoe bijgedragen dat nieuwe features aansluiten bij de wensen van hun doelgroep. Onvoorziene testresultaten waren ook bijzonder waardevol. “Op die manier signaleren we vroegtijdig problemen, wat ertoe leidt dat je niet pas in productie tegen dingen aanloopt die negatieve effecten hebben op je conversie,” aldus Lieven Swinnen van Landal GreenParks.

Download Landal Greenparks case study

OS: Android, iOS
Software: interhyp App

Aantal: 20
Leeftijd: 30-50 jaar
Geslacht: 60% ♂ / 40% ♀
Nationaliteit: DUI
Overige: interesse in vastgoed

Home loans in the digital age: Interhyp uses mobile app testing

Remote Interviews

Interhyp houdt zich bezig met het verwezenlijken van de droom je eigen huis te bezitten. Om hun klanten beter te bedienen, biedt het bedrijf onder meer een app aan. Hiermee kunnen klanten eenvoudige en duidelijke ondersteuning krijgen bij een hypotheekaanvraag. Het is belangrijk dat een dergelijke app juist werkt en intuïtief te bedienen is. Testbirds biedt een service waarbij remote interviews worden afgenomen met crowdtesters. Bedrijven komen zo in direct contact met testers via een online videoverbinding, terwijl deze de app testen. Zo ontvangen ze meteen feedback over punten voor verbetering.

Download Interhyp case study

Devices: Desktops, tablets en smartphones
Software: Webshop

Aantal: 23 per test, 116 in totaal
Nationaliteit: NL

BUGS

Totaal: 249
Kritiek: 2
Hoge prioriteit: 35
Medium prioriteit: 98
Lage prioriteit: 114

How e-retailer OTTO optimises its webshops through crowdtesting

Exploratory bugtest

BugAbility™

Otto BV is een van de grootste bedrijven binnen het internationaal actieve Otto Group, een gevestigde retailer met een uitgebreide geschiedenis in thuiswinkelen. OTTO is zeer tevreden met de crowdtesten die Testbirds heeft uitgevoerd. De uitgebreide webshops van de e-retailer komen tot stand in een internationale samenwerking. Door crowdtesting ontving OTTO niet alleen feedback op fouten en problemen, het bedrijf kreeg tevens de positieve bevestiging dat hun online kanalen goed werken voor de klanten in de Nederlandse markt. Voor OTTO een kostenefficiënte testaanpak.

Download OTTO case study

DEVICES/SOFTWARE

IoT: Camera, motion detector, two contact sensors

TESTERS:

Aantal: 23
Leeftijd: 19-53 jaar
Geslacht: 85% ♂ / 15% ♀
Overige: interesse in technologie

A Secure Feeling: Smart Home Solution ednet by Assmann

End-to-End test

BugAbility™

Met “ednet. smart home Starter Kit Security” van Assmann Electronic weet je altijd of je huis goed beveiligd is. Het bedrijf heeft een End-to-End/BugAbility™ uit laten voeren om de smart home toepassing te verbeteren voor lancering. De test is uitgevoerd onder echte omstandigheden bij de testers thuis. Voor de test zijn 23 crowdtesters van Testbirds aan de slag gegaan, op zoek naar problemen rondom functionaliteiten en gebruiksvriendelijkheid.

Download Assmann case study

Devices: Desktops, tablets en smartphones
Software: Webshop sport-bittl.com

Aantal: 23
Leeftijd: 21-49 jaar
Geslacht: 57% ♂ / 43% ♀
Nationaliteit: DUI
Overige: sportliefhebber

BUGS

Totaal: 45

Sport Bittl: Sports enthusiast crowd helps to release a webshop

BugAbility™

Sport Bittl is een bekende sportwinkelketen in München en omstreken. Om ervoor te zorgen dat het bedrijf kan blijven voldoen aan de wensen van de klanten, hebben ze met hun website een vernieuwingsslag gemaakt. Voor de lancering moest de nieuwe webshop getest worden en Testbirds heeft daar met een BugAbility™-test bij geholpen. Hiervoor gaan eindgebruikers die de doelgroep vertegenwoordigen (crowdtesters) aan de slag om de functionaliteiten en gebruiksvriendelijkheid te testen. Met de ontvangen feedback heeft Sport Bittl hun webshop geoptimaliseerd en de customer journey verbeterd.

Download Sport Bittl case study

Devices: Smartphone
OS: Android / iOS
Software: Veon app

Aantal: 40
Leeftijd: 18 – 45 jaar
Nationaliteit: Rusland, Pakistan

VEON – An A/B Comparison Study

Vergelijkingstest

VEON, een van ’s werelds grootste bedrijven in telecommuncatie, hebben Testbirds gevraag een A/B-vergelijkingstest uit te voeren voor the user interface van hun nieuwe app. Aan de test hebben 40 crowdtesters deelgenomen in Pakistan en Rusland die aansloten bij de doelgroep van VEON. De resultaten van deze A/B-vergelijking werden gebruikt om te bepalen bij welke UI-versie de eindgebruiker meer betrokkenheid toonde. Real-world testing met lokale testers heeft er zo voor gezorgd dat de app goed werd ontvangen in de doelmarketen van VEON: Rusland en Pakistan.

Download VEON case study

Bespaar 15% op UX- en QA-testen

We vieren onze 6e verjaardag en doen dat graag met jou! Ontvang voor het einde van de maand 15% op je QA- of UX-test in ons uniek en veelzijdig testplatform.

ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience  Training Academy  Bug Testing  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop

testbirds partnership

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester