Media
Content in digitale omgevingen
Het medialandschap is in de afgelopen twee decennia behoorlijk veranderd. Waar het voorheen vooral om ‘broadcasting’ ging, zijn media-uitingen tegenwoordig vaak gepersonaliseerd. Social media als YouTube, Twitter en Instagram hebben daar ook aan bijgedragen. Verder zien we nieuwsmedia die al dan niet met betaalmuren werken, online varianten van bestaande mediaproducten en media die crossplatform op zowel desktop, mobiel als wearable moeten werken. Dit zijn verschillende soorten uitdagingen waarmee media-uitgeverijen te maken hebben. Hoe zorgen ze ervoor dat ze hun doelgroep en eindgebruikers op de juiste manier bereiken?
Natuurlijk is content een belangrijke factor voor de meerwaarde van een mediaproduct. Echter moet die content goed benaderbaar zijn én juist gepresenteerd worden. Is er helder een login- en aanmeldprocedure? Wordt de content in de verschillende appvarianten (iOS, Android, Windows Phone) goed weergegeven? Wordt social media goed ingebed? Dit soort vragen en meer krijgen we van onze klanten uit de mediabranche, waarmee we reeds ruime ervaring hebben opgedaan.
Ook voor jouw media-organisatie kunnen we een teststrategie op maat maken, gebaseerd op crowd- en cloudtechnologieën.
Hoe Testbirds helpt
Individuele testoplossingen voor je digitale mediaproducten
- Crowdtesting: zorgvuldige selectie van je eindgebruiker uit meer dan 300.000 testers
- Cloudtechnologie: handmatige en geautomatiseerde testen met behulp van virtual machines (VM)
- Ervaring met het testen van allerlei soorten media, van video en audio tot games en nieuws.
- Feedback door middel van vragenlijsten, videos en aanbevelingen
- Flexibel testontwerp – op vrijwel iedere testbehoefte af te stemmen
- Usability/UX- en bugtests
