Conversion Rate Optimisation

Conversie-optimalisatie of conversion rate optimisation (CRO) is een van de belangrijkste online marketing performance tools. Of het nu om een webshop of een self-serviceplatform gaat, het verbeteren van de KPIs behoort tot de topprioriteiten.

Conversion Rate Optimisation – Testbirds’ 360°-aanpak

Klassieke methode: Multivariate conversietesten

De klassieke aanpak van multivariate optimalisatie voor webshops en hun functionaliteiten volgt normaal het patroon van kleine, iteratieve stappen met één of meerdere testvariaties van een en dezelfde item. In het beste geval hebben deze verschillende testvariaties maar kleine verschillen in design of functionaliteiten. Dit zorgt ervoor dat, na de test en tijdens de analyse, enkel de invloed van één specifieke variant wordt meegenomen in de redenen voor een eventuele verhoogde conversie. De opmaak van een nieuwe call-to-action bijvoorbeeld.

O

Procesmatige tunnelvisie – vooringenomenheid vanwege structuur van de testopzet

O

Verlies in tijd, snelheid en mogelijkheid op te schalen voor het team door beperkte beschikbaarheid van resources.

O

Marginale toename in succesvolle conversies

O

De QA is hierin vaak oppervlakkig vanwege beperkte beschikbare van resources

Testbirds 360°: Klantgerichte CRO

De klant centraal stellen is het belangrijkste in onze unieke CRO-methode. In vergelijking met de klassieke aanpak plaatsen wij de focus op een specifieke doelgroep, zoals jouw klanten. Dit doen we al in het vroege stadium van het opzetten van de testscenario’s en de creatie van de verschillende varianten. Zo zorgen we ervoor dat de varianten in de test al met een specifiek publiek zijn getoetst op foutvrije functionaliteiten en de best mogelijke usability en UX. Bovendien vermijd je met deze aanpak effectief problemen als procesmatige tunnelvisie, vooringenomenheid en interne subjectiviteit.

P

Klantgericht – sneller en meer doelgroepspecifieke feedback van jouw doelgroep

P

Bespaar op resources – gebruik onze crowd en zet jouw specialisten in op de projecten waar ze de meeste waarde kunnen toevoegen

P

Hogere efficiëntie met iedere iteratiecyclus – boost je conversie sneller dan ooit tevoren

Conversion Rate Optimisation – Testbirds’ 360°-aanpak

Klassieke methode: Multivariate conversietesten

De klassieke aanpak van multivariate optimalisatie voor webshops en hun functionaliteiten volgt normaal het patroon van kleine, iteratieve stappen met één of meerdere testvariaties van een en dezelfde item. In het beste geval hebben deze verschillende testvariaties maar kleine verschillen in design of functionaliteiten. Dit zorgt ervoor dat, na de test en tijdens de analyse, enkel de invloed van één specifieke variant wordt meegenomen in de redenen voor een eventuele verhoogde conversie. De opmaak van een nieuwe call-to-action bijvoorbeeld.

O

Procesmatige tunnelvisie – vooringenomenheid vanwege structuur van de testopzet

O

Verlies in tijd, snelheid en mogelijkheid op te schalen voor het team door beperkte beschikbaarheid van resources.

O

Marginale toename in succesvolle conversies

O

De QA is hierin vaak oppervlakkig vanwege beperkte beschikbare van resources

Testbirds 360°: Klantgerichte CRO

De klant centraal stellen is het belangrijkste in onze unieke CRO-methode. In vergelijking met de klassieke aanpak plaatsen wij de focus op een specifieke doelgroep, zoals jouw klanten. Dit doen we al in het vroege stadium van het opzetten van de testscenario’s en de creatie van de verschillende varianten. Zo zorgen we ervoor dat de varianten in de test al met een specifiek publiek zijn getoetst op foutvrije functionaliteiten en de best mogelijke usability en UX. Bovendien vermijd je met deze aanpak effectief problemen als procesmatige tunnelvisie, vooringenomenheid en interne subjectiviteit.

P

Klantgericht – sneller en meer doelgroepspecifieke feedback van jouw doelgroep

P

Bespaar op resources – gebruik onze crowd en zet jouw specialisten in op de projecten waar ze de meeste waarde kunnen toevoegen

P

Hogere efficiëntie met iedere iteratiecyclus – boost je conversie sneller dan ooit tevoren

Testbirds 360°: Hoe het werkt

De cirkel rond met onze CRO-methode

Met de Testbirds 360°-aanpak voor conversie-optimalisatie zetten we jouw doelgroep, jouw klanten, centraal in het testen. Je krijgt zo waardevolle inzichten nog voor je de echte test begint. Onze aanpak is maatwerk, zodat het volledig aansluit op jouw digitaal product, doelgroep en requirements.

Samen met jou ontwikkelen we een testplan en -strategie en voeren we de testen uit. Uit onze crowd van 300.000 testers wereldwijd is een representatieve groep samen te stellen die jouw doelgroep vertegenwoordigt. Dit stelt je in staat de kwaliteit van jouw digitaal product enorm te verbeteren, of het nu de performance, design of functionaliteiten betreft. Dat alles terwijl je met onze aanpak tegelijkertijd in iedere testiteratie tijd en kosten bespaart. Wij nemen jouw specialisten werk uit handen, waardoor zij zich kunnen focussen op andere dingen.

1. Testing strategy

Eerst wordt de teststrategie opgezet. Op basis van de spelende behoeften ontwikkelen we een op-maat-gemaakte aanpak en bespreken we het opzetten van de testcyclus en het plannen van de testroadmap.

 

 

w

2. Testing hypothesis

In dit stadium bepalen we samen welke elementen van jouw webpagina of app zullen worden getest en wat voor resultaten er verwacht worden. Om te beginnen is een BugAbility™-test een goede optie, om er zeker van te zijn dat je huidig systeem zo foutvrij mogelijk is. Het is ook een goede manier om vroegtijdig gebruikersfeedback van je doelgroep te ontvangen over Usability & UX.

Z

4. Performing the test

Tijdens deze fase van de cyclus testen we enkele testvarianten voor met onze crowd en een vertegenwoordiging van jouw doelgroep. We gebruiken de verzamelde feedback van de voortest om het ontwerp voor de best mogelijke digitale ervaring te valideren, en deze tegenover de huidige versie van je webshop, platform of applicatie te plaatsen.

3. Development of test variations

Nu zijn de verschillende testvarianten voor de live test gedefinieerd en gebouwd. Deze varianten kunnen worden voorgetest door ons en onze crowd, bijvoorbeeld met een prototypetest of een Usability- & UX-onderzoek.

 

 

Testbirds 360°: Hoe het werkt

De cirkel rond met onze CRO-methode

Met de Testbirds 360°-aanpak voor conversie-optimalisatie zetten we jouw doelgroep, jouw klanten, centraal in het testen. Je krijgt zo waardevolle inzichten nog voor je de echte test begint. Onze aanpak is maatwerk, zodat het volledig aansluit op jouw digitaal product, doelgroep en requirements.

Samen met jou ontwikkelen we een testplan en -strategie en voeren we de testen uit. Uit onze crowd van 300.000 testers wereldwijd is een representatieve groep samen te stellen die jouw doelgroep vertegenwoordigt. Dit stelt je in staat de kwaliteit van jouw digitaal product enorm te verbeteren, of het nu de performance, design of functionaliteiten betreft. Dat alles terwijl je met onze aanpak tegelijkertijd in iedere testiteratie tijd en kosten bespaart. Wij nemen jouw specialisten werk uit handen, waardoor zij zich kunnen focussen op andere dingen.

1. Testing strategy

Eerst wordt de teststrategie opgezet. Op basis van de spelende behoeften ontwikkelen we een op-maat-gemaakte aanpak en bespreken we het opzetten van de testcyclus en het plannen van de testroadmap.

w

2. Testing hypothesis

In dit stadium bepalen we samen welke elementen van jouw webpagina of app zullen worden getest en wat voor resultaten er verwacht worden. Om te beginnen is een BugAbility™-test een goede optie, om er zeker van te zijn dat je huidig systeem zo foutvrij mogelijk is. Het is ook een goede manier om vroegtijdig gebruikersfeedback van je doelgroep te ontvangen over Usability & UX.

3. Development of test variations

Nu zijn de verschillende testvarianten voor de live test gedefinieerd en gebouwd. Deze varianten kunnen worden voorgetest door ons en onze crowd, bijvoorbeeld met een prototypetest of een Usability & UX-onderzoek.

Z

4. Performing the test

Tijdens deze fase van de cyclus testen we enkele testvarianten voor met onze crowd en een vertegenwoordiging van jouw doelgroep. We gebruiken de verzamelde feedback van de voortest om het ontwerp voor de best mogelijke digitale ervaring te valideren, en deze tegenover de huidige versie van je webshop, platform of applicatie te plaatsen.

We helpen je graag met je conversie-optimalisatie

P

Conversieverbeteringen op maat, op basis van jouw wensen en behoeften

P

Sneller succes – directe ROI door onze unieke combinatie van QA- en UX-services

P

Functionele testen, cross-device & cross-browser met onze Device Cloud

P

Precieze feedback van jouw klanten en doelgroep – selecteer uit meer dan 300.000 crowdtesters aan de hand van 65 verschillende sociaal-demografische kenmerken

P

Bespaar op resources en werk efficiënter – we ontzorgen je in het testen, waardoor jouw specialisten zich kunnen focussen op andere taken en projecten

Sören Sdun

Customer Success Manager CRO

Contact





Data privacy statement consent:
I have read the data privacy statement and can agree with it

We helpen je graag met je conversie-optimalisatie

Sören Sdun

Customer Success Manager CRO

Contact





Data privacy statement consent:
I have read the data privacy statement and can agree with it

P

Conversieverbeteringen op maat, op basis van jouw wensen en behoeften

P

Sneller succes – directe ROI door onze unieke combinatie van QA- en UX-services

P

Functionele testen, cross-device & cross-browser met onze Device Cloud

P

Precieze feedback van jouw klanten en doelgroep – selecteer uit meer dan 300.000 crowdtesters aan de hand van 65 verschillende sociaal-demografische kenmerken

P

Bespaar op resources en werk efficiënter – we ontzorgen je in het testen, waardoor jouw specialisten zich kunnen focussen op andere taken en projecten

CROSS-DEVICE OPTIMISATION

Mobile First – vaak gezegd, zelden goed uitgevoerd. De cijfers laten zien dat mobiel gebruik in onlnie shopping jaarlijks toeneemt, dus het is van belang dat je digitaal product optimaal werkt op verschillende soorten devices. Het is een uitdaging om dit voor elkaar te krijgen op smartphones, tablets, wearables en meer, in verschillende maten en resoluties.

Manual testing

Met de emulators in onze Device Cloud, kun je op ieder device handmatig aan de slag. Onze Global Real Device Network geeft je direct toegang tot echte devices van eindgebruikers.

Structured bugtesten

In onze crowd zitten meer dan 300.000 mensen, van testspecialisten tot alledaagse comsumenten. Aan de hand van 65 sociaal-demografische kenmerken kun je vrijwel iedere scenario in het echt testen, met de juiste doelgroep en op de juiste devices. Afhankelijk van jouw testontwerp, kunnen onze crowdtesters jouw testscenario op gestructureerde wijze testen.

CROSS-BROWSER OPTIMISATION

De grote verscheidenheid aan mobiele devices en daarbijkomende browserversies en -typen vormt een grote uitdaging voor iedere performance marketeer. De digitale ervaring moest consistent zijn op verschillende devices en browsers, en daarnaast intuïtief werken voor jouw doelgroep. Uiteraard moeten ook bugs en functionele fouten op tijd gespot worden, zodat de online winkelervaring vlekkeloos verloopt.

Automated testing

Met testautomatisering in onze Device Cloud zorg je ervoor dat de functionaliteiten van jouw digitaal product goed werken op iedere mogelijke device- en softwarecombinatie. Momenteel zijn er meer dan 2,5 miljoen mogelijke combinaties te gebruiken voor automated testing in onze Device Cloud.

Exploratory bugtesten

Meer dan 300.000 eindgebruikers met meer dan 500.000 verschillende devices en daarop draaiende browsers staan ter beschikking voor jouw testen. Laat jouw eindgebruikers los op jouw webshop of app en vind alle obstakels die een conversiegroei tegengaan.

QA OPTIMISATION

De functionaliteiten van een website of webshop hebben ook een significante impact op de conversie en de algemene performance. De digitale ervaring vormt de kern hierin. Er is weinig zo frustrerend voor je klanten zoals functionele fouten, waardoor een knop het niet doet, een menu-item niet werkt of je niet kunt inloggen.

Load & performancetesten

Elimineer fouten die instabiliteit en langzame processen voortbrengen, met behulp van onze crowd- en cloud-based oplossingen. Zo zorg je ervoor dat jouw digitale toepassing een grote hoeveelheid aan klanten of bezoekers aan kan.

Regressietesten

Continue verbetering = continu testen. Met onze regressietesten behoud je volledige controle over de kwaliteit van je applicatie met iedere update, en creëer je een stabiele gebruikservaring voor je klanten.

UX & USABILITY OPTIMISATION

Hoe toegankelijk is mijn shop? Hoe ziet de user flow eruit en werkt het intuïtief? Komt de gebruiksvriendelijkheid van mijn online winkel overeen met wat mijn klanten verwachten? Deze en andere vragen worden beantwoord aan de hand van usasbilitytesten. Ontdek waar nog ruimte ligt om te verbeteren en ontvang feedback van jouw doelgroep voor livegang of in iedere andere ontwikkelingfase.

Usability & UX-onderzoeken

De usability en/of user experience testen – onze crowd van meer dan 300.000 eindgebruikers test de gebruiksvriendelijkheid en gebruikerservaring onder echte omstandigheden op hun eigen devices en voorzien je van feedback waarmee jij jouw platform optimisaliseert.

Remote interviews

Klantgerichtheid is uitermate belangrijk, maar hoe krijg je ongefilterd inzichten in wat jouw klant precies wilt, voelt en denkt? Onze remote interviews helpen je hiermee. Selecteer jouw doelgroep uit onze crowd en krijg direct feedback.

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Ja, houd me op de hoogte van persoonlijke aanbiedingen en promotiecampagnes
Meer informatie >


Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester