Selecteer een pagina
w

Chatbots & virtual assistants testen

HOE ONDERSTEUNT TESTBIRDS IN HET VERBETEREN VAN JOUW TOEPASSING?

P

Nauwkeurige selectie van jouw doelgroep uit meer dan 300.000 crowdtesters van over de hele wereld

P

Ontvang feedback van jouw eindgebruiker over de werking and gebruiksvriendelijkheid van een chatbot of virtual assistant

P

Taal- en cultuuruitingen lokaal testen met echte eindgebruikers over de hele wereld

P

Met de feedback van eindgebruikers kunnen taalinteracties doorontwikkeld worden

P

Zowel UX & usability-testen als functionaliteitstesten

P

Testontwerp op maat – aangepast aan jouw precieze requirements

P

Hoogste kwaliteitsstandaarden en hoge klanttevredenheid (9,2 uit 10)

Breng de kwaliteit van je software naar het hoogste niveau.

Chatbots en virtual assistants: de technologische alleskunners

Taal- en spraakgestuurde apps zijn in trek
Steeds meer mensen raken bekend met voice-controlled assistants, zoals Siri, Alexa of Cortana. Ook de daarvoor bestemde toepassingen vanuit derde partijen, zoals retailers en entertainmentkanalen, zijn in grote getalen in opkomst. Daarnaast is er de ontwikkeling van andere language-based applicaties, zoals chatbots. Beide spelen een steeds groter wordende rol op het gebied van customer service en algemene informatieverwerking.

Nieuwe toepassingen vragen om continue optimalisaties
Samen met deze snelle groei aan taal- en spraakgestuurde technologieën, groeit natuurlijk ook het verwachtingspatroon van de eindgebruikers die hiermee werken. Informatie moet snel en correct worden geleverd en de interactie moet zo intuïtief en natuurlijk mogelijk aanvoelen. Eén specifieke uitdaging is de zogenaamde ‘syntactische variatie’ in al de verschillende talen die we rijk zijn, waarbij nuances, dialecten en cultuuruitingen bijvoorbeeld een grote rol spelen. Hoewel de ontwikkeling van chatbots en virtual assistants steeds geavanceerder wordt, staan de technologieën over het algemeen nog in de kinderschoenen – vooral als het aankomt op de adoptie ervan. Naast machine learning om de taalverwerkingsprocessen te optimaliseren, moet ook de menselijke interactie regelmatig getoetst worden om de best mogelijke ervaring voor chatbots en virtual assistants te kunnen bieden.

De soorten chatbots en virtual assistants die we testen

Virtuele klantenservice
Chatbots en virtual assistants zijn misschien wel het bekendst binnen de klantenservice. Ze worden toegepast om de klant snel en correct van de juiste, relevante informatie te voorzien. Hoe menselijker de interactie, hoe fijner en vertrouwder de klantervaring. Specifieke uitdaging hierin is het omgaan met small talk en indiscreet taalgebruik. Om de bots en assistants te optimaliseren is de menselijke hand gewenst, waarbij er via testen feedback verzameld wordt de doelgroep over de gebruikerservaring.

Virtual assistants in bestelproces
In e-commerce worden chatbots en virtual assistants ook ingezet in bestelprocedures voor consumenten, waarbij er altijd gelet wordt op de voordeligste aanbiedingen en de beste gebruikservaring. Denk aan het maken van een reservering of het aanschaffen van een product. Het is hierbij uitermate belangrijk dat chatbots en virtual assistants alle taalelementen in de opgegeven opdracht juist herkennen en alle corresponderende persoonlijke informatie correct behandelen.

Chatbots als intern informatie- en communicatiesysteem
Ook voor de interne bedrijfscommunicatie zien we steeds vaker dat chatbots worden toegepast. Een goed geïntegreerde chatbot wordt door medewerkers gebruikt als een intelligente, centrale tool voor het vergaren van informatie van bijvoorbeeld het bedrijfsintranet. Het is hierbij essentieel dat de interactie simpel en intuïtief verloopt, en waarbij de informatieverwerking snel en correct afgehandeld wordt.

Virtual assistants voor alledag
Virtual assistants kunnen helpen om het dagelijks leven van hun eindgebruikers makkelijker te maken. Zo bieden ze ondersteuning in het bijhouden van de agenda, het doen van aankopen en het bedienen van IoT-devices. Voor een optimale user experience is een goede interactietraining vereist voor de virtual assistant. En uiteraard moet de informatieverwerking en -opslag daarbij ook feilloos werken.

Start nu je eerste test

Test en verbeter je website, app of Internet of Things-toepassing met behulp van onze unieke services.

Start nu je eerste test

Test en verbeter je website, app of Internet of Things-toepassing met behulp van onze unieke services.

1und1-testbirds-crowdtesting  ANWB Usability Test  Appitized Bugability  Assmann - End-to-End Bugability  Audi - UX-Study  Baur- Bugtesting  Bayernatlas - Bugfixing  Bittl - Bugability  Braun - Bugability  CEBIT - Bug TestingCelonis - Bugability  DATEV - Usability  Deutsche Bahn - Crowdtest  Deutsche Messe - Website testing  Deutsche Post - Bug Testing  Telekom - Test Automation  Die Welt - Website Testing  DM -Bug Testing  DHL - Bugability  Dr. Oetker - Bugtest  Elitepartner - App Testing  Evening Standard - Website Testing  Webshop Testing  App Testing  Bugability  End-to-End Testing  Immowelt - Website Testing  Interhyp - Remote Interviews  Comparison Study  User Experience Test  Training Academy  Bug Testing Crowdtesting Exploratory Bugtest  Website Testing  Webshop Testing  Usability Study  Device Cloud - manual testing  Load Testing   Webshop Testing  Bugability  Website Testing  Bug Testing  Webshop Bug Testing  Bug testing  Crowdtesting  Bugability  Bug Testing Webshop


Crossbrowser testing  testbirds partnership  Partnership  Mobile Testing partnership  game testing partner  crowdtesting partner

Abonneer je op onze nieuwsbrief

Ontvang updates over onze services, nieuwe features en komende webinars.

Gelukt! Bedankt voor het aanmelden.

Word een tester